Japonya

2000 yılından beri Japonya'da gerçekleştirilmekte olan tanıtım ve reklam faaliyetleri özetle aşağıda belirtilmiştir.

Japonya'da yürütülecek reklam ve tanıtım faaliyetlerinde işbirliği içerisinde bulunulması amacıyla öncelikle Japon Sert Kabuklu Meyveler Birliği üyeleri olan Toyota Tsusho Co., Toyo Nut Co., Tomen Co. ve Shoei Foods Co firmaları ile Cosmopolitan Confectionary Co. firmasının yeraldığı "Türk Fındığı Türkiye-Japonya Tanıtım Komitesi” kurulmuştur.

Japonya'da yürütülen faaliyetlerin desteklenmesi için www.turkish-hazelnut.org adresli Japonca web sitesi oluşturulmuştur.

Hem internet üzerinden hem de yerinde, tüketicilere yönelik anket gerçekleştirilmiş ve elde edilen sonuçlar doğrultusunda ana slogan ve mesajı yaratmak için faaliyetlere başlanılmıştır.

Japonya'da sürdürülen faaliyetler kapsamında eşzamanlı olarak tüketici talebi oluşturmak suretiyle önemli üretici firmaların, ürünlerinde Türk fındığı kullanmaya ilgi duymaları amaçlanmıştır.

Faaliyet başlangıcından beri hem bu nitelikteki firmaları etkilemek hem de tüketicilerde fındık bilinci oluşmasını sağlamak amacıyla önemli gazetelerde ve dergilerde reklam verilmiş ve Japonca kataloglar ve el broşürleri hazırlanmış, Kadın Çocuk ve Aile Sağlığı Eğitimi Grubu (Mother's Children's and Families' Health Education Group) ile seminerler ve fındığın tanıtılmasına yönelik etkinlikler gerçekleştirilmiş, üniversite ve kolej öğrencilerinin merkez derneği olan ve 209 Üniversite, 10 yerel dernek ve 4 özel eğitim okulunu yöneten University Cooperation ile tanıtıma yönelik faaliyetlerde bulunulmuş, muhtelif aşçılık okulları ile işbirliğine gidilerek fındıklı yemek yarışmaları düzenlenmiş ve muhtelif seminerlerle ithalatçı, üretici kesimlerin bilgilendirilmesi ve fındığın sağlığa etkilerinin ön plana çıkarılması aşamaları tamamlanmıştır.

Bu çerçevede, 7-10 Mart 2000 tarihleri arasında yapılan Foodex Japan 2000 fuarına iştirak edilmiş ve Prof. Dr. Mehmet Pala tarafından, fındığın insan sağlığına yönelik faydalarının konu edildiği bir seminer verilmiştir.

19-25 Temmuz 2000 tarihleri arasında JNA (Japan Nut Assocation) tarafından Tokyo'da Takashimaya alışveriş merkezinde düzenlenen "Sert Kabuklu Meyveler Günleri”ne Fındık Tanıtım Grubu olarak bir stand ile iştirak edilmiş ve 3 Türk aşçısı tarafından fındıklı yemek gösterimi gerçekleştirilmiştir.

16 Kasım 2000 tarihinde T.C. Tokyo Büyükelçiliği'nde fındık tanıtımına yönelik bir basın toplantısı gerçekleştirilmiştir.

12 Şubat 2001 tarihinde TALK-TCS adlı kuruluşun Tokyo'da düzenlediği festival, seminer, parti ve sergide, ülkemiz mutfağı, fındık ve fındığın Türk mutfağındaki önemli yeri ve fındık tanıtım faaliyetleri hakkında konferans verilmiş, Japon damak tadına uygun olarak hazırlanan fındıklı yemekler, tatlılar, sandviçler, çikolata, gofret ve fındık dağıtımı gerçekleştirilmiştir.

01 Mart 2001 tarihinde Sofra isimli Türk restoranında gazete ve dergi yazarlarına yönelik olarak fındığı tanıtıcı bir "Press Party” gerçekleştirilmiş, bu parti sırasında katılımcılara fındıkla ilgili Japonca broşür, fındık ve fındıklı ürünler dağıtılmıştır.

Anne ve Çocuk Sağlığı Eğitim Programları çerçevesinde, yaklaşık 220-250 büyük perakende mağazasında Ekim 2001-Haziran 2002 döneminde 100.000 adet broşür ve fındık numuneleri dört bölüm halinde dağıtılmıştır. Bu faaliyet çerçevesinde doktor, eğitmen, ebe, hemşire, beslenme uzmanı ve okul personeli ile temasa geçilmiş ve sözkonusu etkinlikler vesilesiyle 10 seminer gerçekleştirilmiş olup, toplam 2.657 kişinin bu seminerlere katılımı sağlanmıştır.

Japonya'daki üniversitelerde düzenlenen mezuniyet ve diğer partilerde katılımcılara fındıklı kek, fındıklı çikolata ve fındıklı dondurma dağıtılmasını teminen bir fındık tanıtım standı açılmış ve Üniversite İşbirliği Kampanyası çerçevesinde Mart-Ekim 2002 tarihleri arasında 18.416 kişinin katılımının sağlandığı toplam 181 parti verilmiştir.

Yapılan bu faaliyetlerin etkisi ve FTG heyetinin bizzat firma başkanı ile yaptığı toplantıyı takiben Japonya'nın en büyük çikolata imalatçısı olan Meiji Seika firması ortasında bütün fındık bulunan, dışı çikolata kaplı bir ürün (Hazelnut Choco Ball) geliştirmiş olup, sözkonusu ürün 19 Mart 2002 tarihinden itibaren tüm Japonya'da satışa sunulmuştur.

Japonya'nın ikinci büyük çikolata imalatçısı olan Glico firması da ortasında fındık parçaları bulunan dışı çikolata kaplı bir ürün (Mousse Hazelnut) geliştirmiş olup, sözkonusu ürün 2002 yılı Eylül ayında piyasaya sunulmuştur.

Fındık Tanıtım Grubun tarafından Japonya'da gerçekleştirilmekte olan faaliyetlerin kurumsal bir kimlik adı altında yürütülmesine duyulan ihtiyaç üzerine, "Turkish Hazelnut Association Japan” kurulmuş olup, sözkonusu kuruluşun, "Japan Nuts Association”, The Federation of Japan Confectionery Association” ve Japanese-Style Confectionery Association, Towa Troup” gibi ilgili sektör derneklerine üyelikleri gerçekleştirilmiştir

2003 yılında gerçekleştirilen "Türk Yılı” kapsamında, 100.000 adet hediyelik çikolata hazırlanmış, 300.000 adet mini broşür dağıtımı gerçekleştirilmiş, 5-11 Mart 2003 tarihleri arasında gıda ticaret heyeti görüşmeleri düzenlenmiş, TV kanallarında fındığı tanıtıcı yayınlar yapılmıştır.

11-14 Mart 2003 tarihleri arasında Chiba'da düzenlenen "FOODEX JAPAN 2003-28. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı'na” bir stand ile iştirak edilmiştir.

Aralık 2004 içinde büyük perakende mağazalarıyla işbirliği halinde noel kampanyası düzenlenmiş olup, bayan dergileri ve yemek dergilerinde çok sayıda reklamlar verilmiştir. Büyük perakende mağazalarıyla kurulan işbirliği sonucunda, Tokyo ve çevresindeki toplam 30 mağazada Türk fındığını tanıtan noel kampanyaları düzenlenmiş, sözkonusu kampanyalar çerçevesinde misafirlere Türk fındığıyla hazırlanan yemek tarifleri kitapçığı dağıtılmak suretiyle fındığın kullanım şekilleri tanıtılmıştır. Yine, bayan dergileri ve yemek dergilerinde çok sayıda reklam verilmiş ve bu çerçevede içinde Türk fındığı bulunan yemek tarifleri gösterilerek fındığın kullanım şekilleri tanıtılmıştır.

İçinde 34 adet fındıklı tarifin bulunduğu toplam 7000 adet yemek kartı Şubat ayı içinde aralarında Mitsubishi Corporation, Tomen Corporation, Kanematsu Corporation, Toyota Tsusho Corporation, Toshoku Corporation, Royal Company, Tabata Company, Sun Beans Company, Itoyokado Company, Japan Wagashi Association ve Japan Nut Association gibi şirketlerin de bulunduğu toplam 56 şirkete dağıtılmıştır.

2004 yılı Şubat ayı içerisinde toplam 12 ayrı programda fındıkla ilgili yayınlar yapılmıştır.

9-12 Mart 2004 tarihleri arasında Chiba'da düzenlenen"FOODEX JAPAN 2004-29. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı”nabir stand ile iştirak edilmiştir.

2004 yılı Mart ayı içerisinde Carrefour'un çok sayıda şubesinde mağaza önü tanıtımları gerçekleştirilmiştir.

Federation of Japan Confectionary Associations (FJCA) tarafından pastane sahipleri ile şeflere yönelik olarak, fındık için yeni kullanım alanları yaratmak ve fındık tüketimini arttırmak amacıyla Haziran ayı içerisinde, Hokkaido bölgesinin ikinci büyük şehir olan Hakodate'de ve Tohoku bölgesindeki Akita şehrinde 1'er günlük workshoplar düzenlenmiştir.

8-11 Mart 2005 tarihleri arasında Chiba'da düzenlenen "FOODEX JAPAN 2005-30. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı”na bir stand ile iştirak edilmiştir.

Türk fındığının üretimi, fındık çeşitleri, kullanım alanları, besin ve sağlık bilgileri ile fındıklı yemek ve tatlı tariflerinin yer aldığı "Turkish Hazelnut Booklet” isimli el kitapçığının basımı gerçekleştirilmiş ve Japonya'nın önde gelen gastronomi dergilerinden "Ryori Ohkuku” adlı derginin Haziran 2005 sayısının eki olarak dağıtılmıştır.

Japonya'nın prestijli aşçılık okullarından biri olan Le Cordon Bleu ile işbirliği yapılarak, 7 ve 19 Ağustos 2005 tarihlerinde Tokyo'da, 8 Ağustos 2005 tarihinde Kobe'de, 15 Ağustos 2005 tarihinde ise Yokohama'da olmak üzere 4 aşçılık okulu semineri gerçekleştirilmiştir. Sözkonusu seminerlere, özellikle 30'lu yaşlardaki bayanların yer aldığı 115 tüketici ve 7 medya temsilcisi katılmıştır.

12 Temmuz 2005 tarihinde Yamagata'da Japonya Şekerleme Dernekleri (FJCA) ile işbirliği yapılarak fırıncılara yönelik bir seminer gerçekleştirilmiştir. Söz konusu etkinliğe FJCA Yamagata Şubesi üyesi 62 imalatçı iştirak etmiştir.

29 Temmuz 2005 tarihinde Tokyo'da şekerleme imalatçılarına yönelik bir seminer gerçekleştirilmiş ve sözkonusu etkinliğe 57 imalatçı iştirak etmiştir.

Japon ithalatçı, imalatçı ve medya temsilcilerinden oluşan bir heyetin ülkemiz fındık üretim bölgelerini ziyaret etmeleri sağlanarak, fındık bahçeleri, işleme tesisleri, çikolata fabrikası ziyaretleri gerçekleştirilmiş ve heyet Akçakoca'da yapılan 2005-2006 Fındık Sezonu Açılış törenine iştirak etmiştir.

04-06 Ekim 2005 tarihleri arasında Tokyo'da gerçekleştirilen "Japonya Kek Show” fuarına iştirak edilmiştir. Söz konusu show fırıncılık alanında Japonya'nın bir numaralı etkinliğidir. Etkinlik vesilesiyle açılan Fındık Tanıtım Grubu standını çoğu fırıncılık sektöründen gelen 2500 kişi ziyaret etmiştir. Kendilerine fındık, fındıklı ürünler ve tanıtım materyalleri verilmiştir.

İçerisinde fındıklı yemek ve tatlı tarifleri bulunan takvimler bastırılarak sanayi temsilcilerine dağıtılmıştır.

Meiji, Morinaga, Fuji Pan, Afternoon Tea ve Nestle firmaları 2005 yılında Japon piyasası için yeni fındıklı ürünler çıkarmıştır.

 

"Le Cordon Bleu” Aşçılık Okulu ile birlikte 07-08 Aralık 2005 tarihlerinde Kobe'de, 15 Aralık 2005 tarihinde Yokohama'da ve 19-20 Aralık 2005 tarihlerinde Tokyo'da aşçılık okulu seminerleri gerçekleştirilmiştir.

Japonya'nın uygulamakta olduğu kalıntı madde limitlerinin yeniden düzenlenmesi üzerine, ülkemizden gönderilen fındık numunelerinin, Japan Nut Association ile iş birliği yapılarak Japonya Sağlık, Sosyal Güvenlik ve Çalışma Bakanlığı onaylı "Mycotoxin Araştırma Derneği”nde analizleri yaptırılmış ve Türk fındığındaki kalıntı maddelerinin yeni standardlarda belirtilen limitlere uygun olduğu tespit edilerek, bu husus Japonya'dakiwww.turkish-hazelnut.comadresli web sitemizde yayınlanmış ve ilgili Japon firmalarına özel mektup ile bildirilmiştir.

Chiba/Japonya'da düzenlenen ve gıda ve içecek sektöründe Uzakdoğu'nun en önemli fuarı olarak bilinen ve 14-17.03.2006 tarihleri arasında düzenlenen 31. Foodex Uluslararası Gıda Fuarına bir stand ile iştirak edilmiştir.

İnternet sitesi işbirliği kapsamında Şef Yoroizuka'nın internet sitesine sponsor olunmuş, sponsorluk kapsamında sözkonusu sitede iki haftada bir güncellenmek üzere fındıklı ürün tarifleri, fındık ile ilgili bilgiler ile FTG Japonya websitesinin linkine yer verilmiştir.

11 Eylül 2006 tarihinde "Omoikkiri TV” ve 18 Ekim 2006 tarihinde "Mezamashi TV” adlı TV programlarında fındık ile ilgili yayınlara yer verilmiştir. "Omoikkiri TV” programında fındığın sağlığa olan yararlarına değinilmiş olup, "Mezamashi TV” programında ise fındıklı tariflere yer verilerek program için özel olarak hazırlanan toplam 7 fındıklı ürün tarifi tanıtılmıştır.

KIHACHI pastaneler grubu ile işbirliği kampanyası 28 Eylül-04 Kasım 2006 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Kampanya çerçevesinde, KIHACHI'ye ait 12 satış noktasında ve 1 internet satış sitesinde 9 orijinal fındıklı ürünün satışı gerçekleştirilmiştir. Yine, KIHACHI ile düzenlenen kampanya ile ilgili olarak medyada çeşitli haberler ve etkinlik duyurularına yer verilmiş ve Asahi Shimbun gazetesi, "Elle” ve "Elle a Table” dergileri ile Tokyo TV haber programı World Business Satellite'ta kampanya ile ilgili yayınlar yapılmıştır.

KIHACHI pastaneler grubu ile yapılan kampanyanın devamı niteliğinde, ELLE a TABLE dergisi ve KIHACHI organizasyonuyla 14 Kasım tarihinde Tokyo'da ve 15 Kasım 2006 tarihinde Osaka'da Türk fındığı tanıtım seminerleri düzenlenmiştir. Şef Kihachi tarafından katılımcılara fındıklı tariflerin tanıtımı yapılmıştır.

10-12 Ekim 2006 tarihleri arasında düzenlenen "Japonya Kek Şovu”na bir stand ile iştirak edilmiştir.

2007 yılı için 300 adet yeni yıl tebrik kartı ile 4500 adet takvim basılarak, sanayi, medya ve tüketici kesimine dağıtımı gerçekleştirilmiştir.

Fındık ile ilgili tanıtıcı bilgilere ve fındıklı tatlı ve pasta tariflerine yer verilen, yürütülen faaliyetler kapsamında dergilerde, fuarlarda ve seminerlerde dağıtımı yapılan Newsletter broşürlerinin 3. ve 4. sayısının basımları gerçekleştirilmiştir.

28 Şubat 2007 tarihinde Tokyo'da Japonya'nın en önemli yağ üreticilerinden biri olan "Honen Lever Co. Ltd.” firması ile "Şekerleme İmalatçılarına Yönelik Tie-in Semineri” vesilesiyle "Fındık ve Çikolatanın İşbirliği” temalı bir seminer gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara Türk fındığı ve fındıklı tariflere ilişkin bilgiler verilmiştir.

Gıda ve içecek sektöründe Uzakdoğu'nun en önemli fuarlarından biri olan ve 13-16 Mart 2007 tarihleri arasında Chiba/Japonya'da düzenlenen "Foodex 32. Uluslararası Gıda Fuarı”na FTG olarak 15 m2 stand ile iştirak edilmiştir.

07-25 Aralık 2006 tarihleri arasında Tokyo'da 6 restaurant ile faaliyet gösteren "LS Dining” firması ile ortak bir işbirliği etkinliği düzenlenmiştir. Sözkonusu etkinlik kapsamında yer alan altı restorandan biri olan "Cafe Via Quadoronno” tarafından hazırlanan 11 çeşit fındıklı menü müşterilerin beğenisine sunulmuştur.

Tüketicilere yönelik faaliyetler kapsamında, 24 Mart 2007 tarihinde Kobe'de ve 27-28 Mart 2007 tarihlerinde Daikanyama'da Le Cordon Bleu Aşçılık Okulu işbirliğinde aşçılık sınıfı seminerleri düzenlenmiştir.

18-20 Nisan 2007 tarihlerinde Japonya'nın başkenti Tokyo'da düzenlenen "4. Dessert-Sweets&Drink Fair” adlı festivale iştirak edilmiştir.

23 Mayıs 2007 tarihinde Kobe şehrinde Hirata firması ile işbirliğinde pastanecilere yönelik olarak "Türk Fındığı Tanıtım Semineri” düzenlenmiştir.

Japonya Batılı Tatlılar Derneği (FJCA) ile işbirliği yapılarak 01 Nisan - 18 Mayıs 2007 tarihleri arasında Fukui şehrinde "Fındıklı Günler" adlı bir etkinlik gerçekleştirilmiş olup, sözkonusu etkinliğe 69 pastane iştirak etmiştir.

Le Cordon Bleu Aşçılık Okulu ile işbirliği yaparak 18 Mayıs 2007 ve 15 Haziran 2007 tarihlerinde Tokyo'da, 16 Haziran 2007 tarihinde ise Kobe'de tüketicilere yönelik seminerler gerçekleştirilmiştir. Söz konusu etkinlik kapsamında işbirliği yapılan şeflerin sunumunun ardından hazırlanan yemekler katılımcıların beğenisine sunulmuş ve kendilerine Türk fındığı promosyon paketleri ile okulun tanıtım broşürleri verilmiştir.

11 Temmuz 2007 tarihinde, Japonya'nın tek yerel çikolata katkı maddesi üreticisi olan "Daito Cacao” firması ile işbirliğinde çikolata sektöründe faaliyet gösteren firmalara yönelik olarak fındık kullanım alanları ile ilgili bir seminer gerçekleştirilmiştir. Batılı Tatlılar Dernekleri Birliği (FJCA) eğitim salonunda gerçekleştirilen sözkonusu seminerde "Patisserie DEFFERT” pastanesinin şefi Ajiki ile çalışılmış ve şef Türk fındığı kullanarak 1 yaş pasta, 1 macaron ve 1 de kurabiye tarifi sunmuştur.

04 Temmuz 2007 tarihinde Otaru ve 18 Temmuz 2007 tarihinde Fukuoka şehrinde Japonya Batılı Tatlılar Derneği (FJCA) ile işbirliği içinde pastanecilere yönelik olarak fındığın pastacılık ürünlerinde kullanımını anlatan seminerler düzenlenmiştir.

"Tokk”, "Cafe Sweets”, "Orange Page Cooking” ve "Elle A Table” dergilerinde Türk fındığı ve fındıklı tariflere ilişkin makaleler yer almıştır.

İthalatçı, imalatçı ve sanayicilere hitaben Fındık Tanıtım Grubu (FTG) tarafından 27 Kasım 2007 tarihinde T.C. Tokyo Büyükelçiliği'nde bir bilgilendirme semineri düzenlenmiştir. Ürünlerinde fındık kullanan veya kullanma potansiyeli olan Japonya'nın önde gelen 24 firmasının iştirak ettiği sözkonusu seminerde, FTG Temsilcisi ile TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Uzmanı Dr. Ferda Seyhan birer sunum gerçekleştirmiştir.

FTG'nin Japonya'da yürüttüğü tanıtım faaliyetleri kapsamında, 320 adet Yeniyıl kartı basılmış ve söz konusu kartlar birlikte çalışılan şefler, işbirliği yapılan basın kuruluşları, dernek ve firma yetkilileri, fuarlarda ve etkinliklerde tanışılan imalatçı, perakendeci ve toptancı firma yetkilileriyle Türk fındığı ithalatçılarına gönderilmiştir.

9 Ocak 2008 tarihli Cafe Sweets dergisi'nin 83. sayısının eki olarak, fındık ile ilgili tanıtıcı bilgileri ve fındıklı tatlı ve pasta tariflerini içeren 80.000 adet Newsletter 6 dağıtılmıştır.

Türk fındığının üretimi, çeşitleri, kullanım alanları, besin ve sağlık bilgileri ile fındıklı yemek ve tatlı tariflerinin yer aldığı "Turkish Hazelnut Guide Book 2” isimli el kitapçığı basılarak, Japonya'da yayınlanan Ryori Tsushin dergisinin 6 Şubat 2008 sayısının eki olarak dağıtılmıştır.

Fındık Tanıtım Grubu, 19-20 Şubat 2008 tarihlerinde, Japonya'da yürüttüğü tanıtım ve reklam faaliyetleri çerçevesinde, Japonya'nın tatlı imalatçılarına yönelik en büyük hammadde tedarikçilerinden biri olan Honen Lever firması ile işbirliği yaparak, ekmek ve tatlı sektörüne yönelik fındıklı ürünler eğitim semineri gerçekleştirmiştir.

Fındık Tanıtım Grubu 11-14 Mart 2008 tarihleri arasında Japonya'nın Chiba şehrinde düzenlenen 33. Foodex Uluslararası Gıda ve İçecek fuarına Fuarı'na halen Japonya'da tanıtım faaliyetlerini yürüten diğer sert kabuklu meyve dernekleri ile birlikte Japonya Sert Kabuklu Meyve Derneği (JNA) standında iştirak etmiştir. JNA standında FTG'ye ayrılan bölümde "Türk Fındık Çeşitleri” ve "Dünya Fındık Lezzetleri” kitapları sergilenmiş ve ziyaretçilere 20 gr'lık ambalajlarda numune fındık dağıtılmıştır.

Japonya'da sağlıklı gıda tüketimine artan ilgiye bağlı olarak, fındığın sağlık değerlerinin ön plana çıkarılması amacıyla, Japonya'nın en önemli sağlık dergilerinden biri olan "GENKİ GA DERU KARADA NO HON "dergisi (Sağlıklı Beden Dergisi) ile 17 Mart 2008 tarihli sayısında işbirliği gerçekleştirilmiştir.

Fındıkta trans-yağ olup olmadığının tespiti amacıyla Japonya Sıvı ve Katı Yağlar ve Diğer Gıda Kontrolleri Enstitüsü'nce gerçekleştirilen trans yağ asitleri (TFA) testi, 26 Mart 2008 tarihinde sonuçlandırılmış olup, söz konusu Enstitü'den alınan test sonucuna göre Türk fındığında trans yağ asidine rastlanmadığı tespit edilmiş ve gerek endüstri gerekse tüketiciler nezdinde Türk fındığına duyulan güven tazelenmiştir.

FTG, 9-11 Nisan 2008 tarihleri arasında 11. si gerçekleştirilen "Fabex Fuarı” bünyesindeki 5. "Dessert&Sweets and Drink Fair” etkinliğine iştirak etmiştir.

Shibata Yayıncılık tarafından yayınlanan ve sadece ekmekçilik endüstrisine yönelik bir başvuru kaynağı niteliğinde olan Bakery Book dergisi ile işbirliği yapılarak söz konusu derginin ikinci sayısında bir işbirliği sayfası oluşturulmuştur. Fındıklı ekmek ve tatlı tariflerinin yer aldığı söz konusu dergi 80.000 adet basılmış ve 22 Mayıs 2008 tarihinde yayınlanmıştır.

Japonya'nın en eski ve önde gelen aşçılık okulu olan ve 10 ayrı ülkede 24 şubesi bulunan Le Cordon Bleu Aşçılık Okulu ile işbirliğinde ilk ikisi 23 Mayıs ve 6 Haziran tarihlerinde okulun Tokyo şubesinde, diğer ikisi ise 30 Mayıs ve 7 Haziran tarihlerinde Kobe şubesinde olmak üzere, tüketicilere yönelik 4 ayrı seminer düzenlenmiştir.

Fındık ile ilgili tanıtıcı bilgileri ve fındıklı tatlı ve pasta tariflerini içeren toplam 80.000 adet Newsletter 7 basımı gerçekleştirilmiştir. Söz konusu Newsletter, 5 Haziran 2008 tarihinde Cafe Sweets dergisi'nin 88. sayısının eki olarak dağıtılmıştır.

27 Haziran 2008 tarihinde Dover firmasının Tokyo'daki eğitim salonunda tatlı imalatçılarına yönelik olarak bir eğitim semineri düzenlenmiştir.

2 Temmuz 2008 tarihinde Dover firması ile işbirliği yaparak, Kobe ve Osaka gibi Japonya'nın büyük sanayi şehirlerini içine alan Hyogo Bölgesi'nde pastanecilere yönelik bir eğitim semineri gerçekleştirilmiştir. Tatlıcılık sektörüne özel esansların imalatını ve ithalatını yapan Dover firmasının Sanda'daki eğitim salonunda gerçekleştirilen bu etkinliğe, 300'den fazla başvuru alınmış, salonun kapasitesi nedeniyle ancak 220 kişi kabul edilebilmiştir.

Japonya'nın en büyük kahve mağazası zincirine sahip olan Doutor Coffee Co., Ltd. ile 02-22 Temmuz 2008 tarihleri arasında bir işbirliği kampanyası gerçekleştirilmiştir. Kampanya çerçevesinde söz konusu firma, fındıklı 3 içecek, 3 tatlı, 1 sandviç ve 1 adet de çerezlik fındık ile fındık karakteri yastığı ve üzerinde FTG logosu olan tanıtıcı posterler geliştirerek, tüm Japonya'ya yayılmış olan 1.150 mağazasında tüketicilerin beğenisine sunmuş, Japonya'daki iki TV programında duyurusu yapılan etkinlik süresince, gazete ve internet üzerinden iştirak edilebilen bir hediye kampanyası gerçekleştirilmiş, ayrıca Doutor ve FTG'nin Japonya web sitelerinde etkinlik sayfası oluşturularak, gazetelere kampanya ile ilgili röportajlar verilmiştir. Yapılan değerlendirmede, etkinlik süresince, tüketicilerin beğenisine sunulan fındıklı ürünleri 890.000'den fazla kişinin tattığı tespit edilmiş, etkinliğin duyurusunun yapıldığı FTG'nin Japonya websitesi ziyaretçi sayısı açısından ikinci en yüksek seviyesine ulaşmış, geliştirilen ürünlerle tüketicilere, yapılan duyurularla ise endüstri hedeflerine ulaşılarak, Japonya'da güçlü bir marka imajı olan Doutor firmasıyla yapılan söz konusu işbirliği ile Türk fındığını, daha önce hiç olmadığı kadar geniş bir kitleye duyurma imkanı yakalanmıştır.

Japonya genelinde Türk fındığının tanıtımını yapmak ve kullanımını teşvik etmek amacıyla FTG, Japonya Batılı Tatlılar Dernekleri Federasyonu (FJCA) ile işbirliği yaparak, Japonya'nın Chugoku Adası'nda bulunan Yamaguchi şehrinde 8 Temmuz 2008 tarihinde bir eğitim semineri gerçekleştirmiştir.

FTG, Japonya'nın köklü çikolata imalatçısı Daito Cacao ve ülkenin en büyük gıda ithalatçısı ve imalatçılarından biri olan Shoei firması ile işbirliğinde 30 Temmuz 2008 tarihinde, genç ve ileride kendi pastanesini açmayı düşünen şeflere yönelik bir seminer gerçekleştirmiştir.

Fındık Tanıtım Grubu, halen Türk fındığının Japonya'daki en büyük ithalatçıları arasında yer alan ve Japonya'da gıda imalatı, ticareti ve ihracatı yapan köklü firmalardan biri olan Shoei firmasının ürünlerinde kullandığı malzemelerin ve dağıtımını gerçekleştirdiği ürünlerin tedarikçileri ile birlikte Osaka ve Sendai'deki müşterilerine yönelik olarak, 18 Eylül ve 25 Eylül tarihlerinde düzenlediği tanıtım etkinliklerine iştirak etmiştir. Endüstride kullanılabilecek nitelikteki çeşitli formlarda fındık numuneleri, tanıtım broşürlerinin yanısıra Shoei firmasının Türk fındığı kullanarak piyasaya sürdüğü ürünlere de yer verilen FTG standı, Osaka ve Sendai bölgelerinde yerleşik gıda toptancıları, distribütörler, gıda imalatçıları, pastaneciler ile otel ve restoran şeflerinden oluşan yaklaşık 1.000 kişi tarafından ziyaret edilmiştir.

Japonya Batılı Tatlılar Dernekleri Federasyonu'nun (FJCA), Shoei firmasından satın alarak kendi adıyla satışını yaptığı fındık, badem ve ceviz pralin pürelerinin tanıtımı amacıyla başlattığı eğitim seminerlerinin ilki, 28 Ekim 2008 tarihinde federasyonun Tokyo'daki merkezinde bulunan eğitim salonunda gerçekleştirilmiştir. Shoei firmasınca imal edilen pürelerden biri olan fındık praline, Türk fındığı kullanılarak hazırlanmış olup, gerek Shoei firması ile kurulan yakın ilişkiler gerekse FJCA ile her yıl düzenlenen eğitim seminerleri sayesinde, bu etkinlikte tarafımıza da tanıtım yapma fırsatı tanınmıştır. FJCA tarafından ilki gerçekleştirilen söz konusu seminerde eğitmen olarak, Batılı tatlılar alanındaki en eski şeflerden biri olan Bay Yoshiharu Fujiu ile çalışmış ve Bay Fujiu seminerde 11 çeşit ürünün hazırlanışını sunmuş olup bunlardan dördünde fındık (75 gram) ve fındık praline (2 kilo) kullanılmıştır. Davet edilen 65 kişiden 60'ının katılım gösterdiği seminerde, katılımcıların, FJCA'ya kişisel üye statüsündeki amatör ve yarı profesyonellerle, genç pastane şeflerinden oluştuğu gözlemlenmiştir. Seminerde, tüm katılımcılara eğitimde kullanılan pürelerin numuneleri dağıtılırken, FTG Japonya ofisince de 20 gramlık kavrulmuş fındık numuneleri ile tanıtım seti dağıtılmıştır.

Japonya Batılı Tatlılar Dernekleri Federasyonu'nun (FJCA), 2008 yılında başlattığı eğitim seminerlerinin ikincisi, 20 Kasım 2008 tarihinde Tokyo'daki eğitim salonunda gerçekleştirilmiştir. Anılan seminerde eğitmen olarak, Batılı tatlıların Japonya'da yaygınlaşmasına önayak olan en kıdemli şeflerden biri olan ve FTG tarafından Temmuz 2007'de Otaru'da, Temmuz 2008'de ise Obihiro'da işbirliği yapılan Şef Haruo Yokomizo görev yapmıştır. Bay Yokomizo seminerde 6 çeşit ürünün hazırlanışını sunmuş, bunlardan üçünde fındık ve fındık pralin kullanmıştır.

Fındıklı tariflerin ve ürünlerin tanıtıldığı "Türk Fındığını Keşfediş” temalı Newsletter'ın 8. sayısı, Cafe Sweets dergisinin 06 Aralık 2008 tarihinde piyasaya çıkan 94 nolu Ocak 2009 sayısının eki olarak dağıtılmıştır. Söz konusu Newsletter'da 3 adet tatlı ile bir adet ekmek tarifine yer verilmesinin yanı sıra, Japonya'nın en büyük kahve mağazası zincirine sahip olan Doutor Coffee Co., Ltd. firması ile 02-22 Temmuz 2008 tarihleri arasında gerçekleştirilen tanıtım kampanyası ile ilgili bilgiler de verilmiş ve söz konusu kampanya çerçevesinde geliştirilen ve kampanya süresince anılan firmanın mağazalarında tüketicilerin beğenisine sunulan 7 adet fındıklı ürünün tanıtımı yapılmıştır.

Fındık Tanıtım Grubu (FTG), ayda yaklaşık 4 milyon kişi tarafından ziyaret edilen ve aylık tıklanma sayısı 264 milyon olan Japonya'nın en büyük tarif sitesi COOKPAD'de, Sevgililer Günü öncesinde tüketicilerin fındıklı tatlılar yapmalarını özendirmek amacı ile "Türk Fındıklı Tatlı Tarifleri” yarışması düzenlemiştir. 24 Kasım - 8 Aralık 2008 tarihleri arasında gerçekleştirilen bu yarışmaya 45 adet tarif başvurusu alınmış ve yapılan değerlendirmede dereceye giren 3 kişiye mutfak eşyası hediye edilmiştir. Söz konusu etkinlik çerçevesinde, Japonya FTG websitesine link verilmiş ve bunun sonucunda anılan websitesi Aralık 2008'de 12.300 kişi tarafından ziyaret edilmiştir.

Fındık tüketiminin arttırılması için hedef kitle hakkında temel bilgilerin edinilmesi ve elde edilen sonuçların gelecekte hazırlanacak olan aktivite planlarında kullanılması amacıyla
13 - 14 Şubat 2009 tarihleri arasında MACROMILL, INC. firmasına İnternet üzerinden 520 kişiyi kapsayan bir tüketici araştırması yaptırılmıştır

Gündelik yaşam hakkında bilgiler sunan bir danışmanlık web sitesi olan All About'da Sevgililer Günü öncesinde 20 Ocak- 16 Şubat 2009 tarihleri arasında Türk fındığına ilişkin bir tanıtım sayfası oluşturulmuş ve 100.000 üyesi ve ayda 2 milyon tıklanma sayısına sahip olan Japonya'nın en büyük danışmanlık sitesi All About bünyesinde, Batılı tatlılar konusunda uzman olan bir danışmanın köşesinde, "Sağlıklı Çikolata" temasıyla Sevgililer Günü'ne özel fındıklı bir menünün sunumu da gerçekleştirilmiştir.

Endüstriye yönelik hedefleri ekmek imalatçılarını da kapsayacak şekilde genişletmek için bir endüstri dergisi olan ve 27 Şubat 2009 tarihinde piyasaya çıkan Bakery Book'un 3. sayısında işbirliği sayfası oluşturulmuştur.

Türk fındığının Japonya'da kullanımının yaygınlaştırılması için yürütülmekte olan tanıtım faaliyetlerinin basın aracılığıyla da duyurulması amacı çerçevesinde, aylık 68.000 tirajı olan ve gerek profesyonellerin gerekse tüketicilerin büyük ilgisini çeken, aynı zamanda uluslararası saygınlığa sahip Ryori Tsushin dergisinin üç sayısında işbirliği sayfaları düzenlenmiştir.

Türk fındığının bilinirliğini arttırmak amacıyla, önemli endüstri gazetelerinden biri olan Shokuhin Shimbun ile 4 Mart 2009 tarihinde yayınlanan yıllık "Yemiş Günleri” sayısında bir işbirliği gerçekleştirilmiştir.

Türk fındığının ekmek sektöründeki kullanım alanlarını genişletmek amacıyla 11 Mart 2009 tarihinde Tokyo'da "Türk Fındıklı Ekmek Eğitim Semineri” düzenlenmiştir. Büyük ölçekli ekmek imalatçıları ile onlara malzeme tedarik eden toptancılara yönelik olarak gerçekleştirilen ve 63 firma temsilcisinin iştirak ettiği eğitim seminerinde, ülkenin en önemli ekmek ustaları arasında gösterilen ve Ocak 2009'da Lyon'da yapılan Dünya Ekmek Şampiyonası'nda Japonya'yı temsil eden Bay Takaaki Nishikawa ile işbirliği yapılmıştır.

Japonya'daki ekmek sektöründe fındık kullanımını arttırmak amacıyla, ilki 11 Mart 2009 tarihinde Tokyo'da düzenlenen "Fındıklı Ekmek Eğitim Semineri”nin ikincisi 24-25 Mart 2009 tarihlerinde Kobe'de gerçekleştirilmiştir. Büyük ölçekli ekmek imalatçıları ile onlara malzeme tedarik eden toptancıları hedef alan söz konusu seminer, Nichifutsu firmasına ait eğitim salonunda gerçekleştirilmiş olup, ilk günkü etkinliğe 27, ikinci günkü etkinliğe ise 25 kişi iştirak etmiştir. Katılımcılar arasında Kobe'de bulunan ekmek zincirlerinin temsilcilerinin yanı sıra, Tokyo'da şubeleri bulunan markaların Kobe imalathanelerinde görevli ürün geliştirme sorumlularının da bulunduğu dikkat çekmiştir. Tokyo'daki seminerde ülkenin 2 numaralı ekmek ustası olan Şef Nishikawa ile Kobe'deki etkinlikte ise ülkenin 1 numaralı ekmek ustası olarak gösterilen ve birçok genç ustaya ilham veren Bay Katsuei Shiga ile çalışılmıştır.

Ana okuyucu kitlesi gıda sektörü ve yemek pişirmeye aşırı ilgi duyan bayanlar olan 60.000 tirajlı Elle a Table dergisinin 1 Nisan 2009'da yayınlanan sayısında, 5 Mayıs 2009'da Le Cordon Bleu aşçılık okulunun Tokyo'daki şubesinde gerçekleştirilen ve FTG tarafından da katılım gösterilen bir etkinlik olan "Kids Festival”ın duyurusu için bir işbirliği gerçekleştirilmiştir. Anılan dergi ile yapılan işbirliği kapsamında, Aşçılık Okulu uzmanı olan Bayan Maki Watanabe tarafından fındıkla ilgili bilgiler verilmiş ve üç adet fındıklı tatlının tarifi sunulmuştur.

Fındığın sağlığa faydalarına daha fazla dikkat çekilmesi stratejisi çerçevesinde, bir endüstri dergisi olan New Life'ın 20 Nisan 2009 tarihli sayısında bir işbirliği sayfası oluşturulmuştur.

22-24 Nisan 2009 tarihleri arasında 6.cısı gerçekleştirilen Dessert, Sweets and Drink Festival Fuarı'na bir stand ile iştirak edilmiştir.

Yaklaşık 210.000 üyesi ile Japonya'nın en çok büyüyen Aşçılık Okullarından birisi olan ve aynı zamanda Japonya genelindeki 105 stüdyosu ile Japonya'nın en büyük aşçılık okulu olan ABC Aşçılık Okulu ile işbirliği kampanyası gerçekleştirilmiştir. Etkinlik ile okulun Japonya'daki şık ve cana yakın marka imajından istifade edilerek, Türk fındığı imajının ve bilinirliğinin artırılması ve katılımcılara Türk fındığı deneyimi sunulması amaçlanmıştır. Anılan işbirliği, daha fazla hedefe ulaşılmasını sağlamak amacıyla 3 adımda planlanmıştır: Stüdyonun üyelerine yönelik Spoon Press dergisinde tanıtım; Fındık numuneleri ve Fındık Bülteni 2 sayısının dağıtılması ve "1 Day Lesson” eğitim programına fındığın dahil edilmesi.

FTG'nin Japonya'da yürüttüğü tanıtım faaliyetlerinin hedef kitlesine çocukları ve ailelerini de katmak amacıyla Japonya'nın en ünlü Aşçılık Okullarından biri olan Le Cordon Bleu'da 5 Mayıs 2009'da (Çocuk Günü) gerçekleştirilen "Çocukların Beslenme Eğitimi Festivali'ne katılım gösterilmiştir. Bu çerçevede, festival kapsamında organize edilen sergi ile şeflerin sunum yaptığı 2 aşçılık sınıfına FTG olarak iştirak edilmiştir.

Bayanların yaşam tarzları ile ilgili en etkili dergilerden biri olan Frau dergisinin 12 Mayıs 2009 tarihinde satışa çıkan sağlık temalı sayısında bir medya işbirliği gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede, anılan işbirliği sayfasında, Japonya'nın önde gelen beslenme uzmanları arasında yer alan Bayan Mika Kawai'nin fındığın sağlık faydalarına ilişkin makalesi ile üç adet fındıklı tarif yer almıştır.

19 Haziran 2009'da Tokyo'daki Ecole de Cuisine et Nutrition HATTORI salonunda şekerleme imalatçıları ile diğer ilgili imalatçılara yönelik olarak bir seminer gerçekleştirilmiştir. 86 katılımcının iştirak ettiği seminerde, Au Bon Vieux Temps Pastanesi'nden ünlü şef Kawata ile işbirliği yapılmıştır.

Japonya Batılı Tatlılar Dernekleri Federasyonu'nun (FJCA), 2008 yılında başlattığı eğitim seminerlerinin dördüncüsü, 25 Haziran 2009'da Tokyo'daki eğitim salonunda gerçekleştirilmiştir. Seminerde eğitmen olarak, bu dönem Ryori Tsushin dergisinin çikolata sayısında işbirliği yapılan Şef Izumi Kouichi sunum yapmıştır. Şef, Türk fındığını severek kullandığını ifade ederek katılımcılara Türk fındığının kullanımı ve muhafazası hususlarında da bilgiler vermiştir.

Japonya'nın önde gelen tatlı malzemeleri tedarikçilerinden olan Hirata firmasından alınan teklif üzerine, 23 Temmuz 2009 tarihinde Shikoku Adası'nın Kagawa Bölgesi'ndeki pastanecilere yönelik bir fındıklı çikolata eğitim semineri gerçekleştirilmiştir. Etkinlik, 55 kişinin katılımıyla, Hirata firmasının Kagawa Bölgesi Takamatsu şehrinde bulunan merkezindeki eğitim salonunda gerçekleştirilmiştir. Anılan seminerde eğitmen olarak, 2006, 2007 ve 2008 yıllarında Japonya adına Dünya Pastacılık Şampiyonası'na katılan ve çikolata dalında üst üste birincilikler kazanan Şef Kouchi Izumi ile birlikte çalışılmıştır. 5 fındıklı tatlı tarifinin sunumunun gerçekleştirildiği seminerde, Şef Izumi farklı fındık formlarının kullanımına ilişkin örnekler vermiştir.

Japonya genelinde Türk fındığının tanıtımının yapılması ve kullanımının teşvik edilmesi amacıyla, Japonya Batılı Tatlılar Dernekleri Federasyonu (FJCA) ile işbirliğinde, ilki 15 Temmuz 2009'da Okayama'da, ikincisi ise 30 Temmuz 2009 tarihinde Sapporo'da olmak üzere, anılan bölgelerde yerleşik pastanecilere yönelik iki işbirliği semineri gerçekleştirilmiştir.

3 Eylül 2009'da Nagoya Uluslararası Toplantı Merkezi'nde yapılan ve Shoei Nagoya ofisinin kuruluşunun 25. yılını vurgulamak üzere düzenlenen fuara bir stant ile iştirak edilmiştir. Fuarda Shoei firmasının özellikle Türk fındıklı praline masse ürünü tanıtımına ağırlık verdiği gözlemlenmiş olup, firmanın kendisine ait gerek sert kabuklu meyveler, gerekse tatlı malzemeleri standından Türk fındığı formları, praline masse kullanılarak hazırlanmış kek ve tatlı tabağı sunumunu yaptığı tespit edilmiştir.

29 Eylül 2009 tarihinde Shoei Kyushu ofisinin kuruluşunun 45. yılını vurgulamak üzere düzenlenen fuara bir stant ile iştirak edilmiştir. Yaklaşık 1.100 kişinin katıldığı fuarda FTG standına büyük bir çoğunluğu Fukuoka'nın da içinde olduğu Kyushu Adası'ndaki pastanelerden yaklaşık 600 kadar ziyaretçi gelmiştir.

Fındık Bülteni'nin (Newsletter) 10. Sayısı, imalatçı firmaların ürün geliştirme sorumluları ile Japon şeflerin yakından takip ettiği Cafe Sweets dergisinin 6 Aralık 2009 tarihli sayısının eki olarak dağıtılmıştır. Ayrıca, söz konusu Newsletter Japonya'da temas halinde bulunulan 1.635 imalatçı firmaya da gönderildi ve bilahare firmalardan alınan talebe istinaden 250 adet daha ilave gönderim gerçekleştirilmiştir.

Japon tüketicilerin Türk fındığı ile temasını artırmak ve fındıklı tarifler geliştirmelerini teşvik ederek, fındık kullanma alışkanlığı kazandırmak amacıyla ilki 24 Kasım - 8 Aralık 2008 tarihleri arasında yapılan "Tarif Yarışması”nın ikincisi 16 Kasım - 28 Aralık 2009 tarihleri arasında 389,8 milyon aylık tıklanma sayısı ve 8.48 milyon üyesi ile Japonya'nın en büyük tarif websitesi olan COOKPAD ile işbirliğinde gerçekleştirilmiştir.

Tüm Japonya'ya yayılan 107 şubesi ve yaklaşık 230.000 üyesi ile Japonya'nın en popular aşçılık okullarından biri olan ve 2008-2009 döneminde de işbirliği yapılan ABC Cooking Studio ile Christmas (Aralık 2009) ve Sevgililer Günü (Ocak 2010) dönemlerinde birer işbirliği gerçekleştirildi. Söz konusu işbirliği çerçevesinde, okul tarafından geliştirilen Rolled hazelnut cake with mocha crea adlı fındıklı tarife ilişkin basılan 10.000 adet tarif kartı Aralık 2009 süresince, Hazelnut cheese cake with chocolate adlı tarif kartı ise Ocak 2010 süresince anılan okulun 107 şubesinde dağıtılmıştır. Etkinliğin duyurulması amacıyla FTG'nin Japonya websitesi ile ABC'nin kendi web sitesinde birer sayfa oluşturulmuştur.

7-9 Nisan 2010 tarihlerinde Tokyo'da düzenlenen " Dessert, Sweets, and Drink Festival 2010” fuarına bir stant ile iştirak edilmiş ve fuar esnasında fındığın pastacılık sektöründe kullanımına ilişkin olarak bir gösteri gerçekleştirilmiştir.

11 Mayıs 2010 tarihinde Osaka'da (Kyoko) J.Oil Mills ile şekerleme imalatçılarına yönelik bir seminer düzenlenmiştir. Sözkonusu seminere "J'Oil Mills” in müşterileri, küçük ve orta ölçekli şekerleme imalatçılarını da içeren 38 katılımcı iştirak etmiştir. Seminer esnasında ünlü şef Kaneko tarafından bir gösteri sunulmuş ve ayrıca katılımcılara Türk fındığı hakkında bilgiler verilmiştir.

Fındığın sağlığa faydalarına daha fazla dikkat çekilmesi stratejisi çerçevesinde, bir endüstri dergisi olan New Life'ın Mayıs 2010 sayısında bir işbirliği sayfası oluşturulmuştur. Sözkonusu dergi 200.000'e yakın bir tiraja sahip olup, kayıtlı üyelere ve hastaneler, bankalar, kütüphaneler ve diğeri kamu alanlarına dağıtılmaktadır.

Japonya'nın önemli merkezlerinden olan Sendai'deki YMCA şekerleme okulunda Japon Şekerleme Dernekleri Federasyonu (FJCA) ile pastacılık sektörüne yönelik olarak 10 Haziran 2010 tarihinde yaklaşık 80 kişinin iştirak ettiği bir workshop gerçekleştirilmiştir. Sözkonusu workshop ile özellikle Türk fındığının pastacılık sektöründeki kullanımının yaygınlaştırılması amaçlanmış ve konusunda uzman şef Koji Tsuchiya'nın katılımıyla fındığın pastacılık sektöründeki uygulamaları konusunda yedi farklı ürün gösterisi yapılmıştır.

Japonya'nın en büyük gıda tedarikçilerinden ve aynı zamanda fındık ithalatçılarından birisi olan Shoei Foods firmasının müşterilerine yönelik olarak 10-11 Haziran 2010 tarihlerinde Tokyo'da düzenlediği fuara, anılan firmanın davetlisi olarak bir stand ile iştirak etmiştir.

Fındık Bülteni'nin (Newsletter) 11. sayısı, imalatçı firmaların ürün geliştirme sorumluları ile Japon şeflerin yakından takip ettiği Cafe Sweets dergisinin 5 Haziran 2010 tarihli 112. sayısının ek bir sayfası olarak dağıtılmıştır. Ayrıca, söz konusu Newsletter Japonya'da temas halinde bulunulan 1.620 imalatçı ve medya mensubuna gönderilmiştir.

6 Temmuz 2010 tarihinde Tokyo'da ekmek imalatçılarına yönelik bir seminer gerçekleştirilmiştir. "Nissin Seifun Co., Ltd.”de gerçekleştirilen seminer, endüstride en çok tanınan şeflerden biri olan Şef Akashi ile yapılmış olup seminere büyük ekmek imalatçısı firmaların ürün geliştirme bölümlerinden ve büyük ekmek mağazaları zincirlerinden gelen yetkililerden oluşan 35 kişi iştirak etmiştir.

Türk fındığının pastanecilik sektöründeki uygulamaları hakkında FJCA (Japon Şekerleme Dernekleri Federasyonu) ile 7 Temmuz 2010 tarihinde Shizuoka şehrindeki yaklaşık 50 kişinin iştirak ettiği bir workshop düzenlenmiştir. Sözkonusu faaliyet sırasında eğitmen olarak L'Automne (Tokyo, Akitsu) pastanesi şefi ve aynı zamanda gerek Japonya içinde gerekse Japonya dışında tatlı yarışmalarında ardarda ödüller almış olan Şef Kanda Kotatsu ile birlikte çalışılmış ve 5 farklı Türk fındıklı şekerlemeli ürün gösterisi yapılmıştır.

13 Temmuz 2010 tarihinde Tokyo'da şekerleme üreticilerine yönelik olarak bir seminer düzenlenmiştir. Daha önceki faaliyetlerde de beraber çalışılan Şef Kaneko ile birlikte gerçekleştirilen seminere toplam 100 katılımcı iştirak etmiş olup, adı geçen şef tarafından 4 farklı fındıklı ürün ile bir gösteri sunulmuş ve katılımcılara her zaman olduğu gibi Türk fındığı ve şekerleme sektöründeki potansiyeli hakkında bilgilendirmeler yapılmıştır. Ünlü şefin kendi tecrübelerine istinaden fındığı çeşitli formlarda ve miktarlarda kullanarak yaptığı ürünler katılımcılar tarafından büyük ilgi görmüş olup, fındığın ana içerik maddesi ya da diğer ürünler ile birlikte ikincil içerik olarak çok farklı alternatiflerde kullanılabileceği konusunda katılımcılara uygulamalı eğitimler verilmiştir

01-04 Mart 2011 tarihleri arasında Chiba'da düzenlenen, "FOODEX JAPAN 2011 37. Uluslararası Yiyecek İçecek Fuarı”na bir stant ile iştirak edilmiştir.

22 Haziran 2011 tarihinde Kyoto'da FJCA işbirliği ile tatlı sektörüne yönelik bir seminer düzenlenmiştir. Seminer kapsamında 5 farklı fındıklı tatlı tarifi Kyoto'daki şeflere sunulmuştur. Yokohama'daki ünlü pastane Sweets Garden'nın sahibi olan Şef Ajiki'nin eğitmen olarak iştirak ettiği 7 saatlik seminere 50'den fazla kişi katılmıştır. Katılımcılara fındıklı tatlı tariflerinin yer aldığı kitap, FTG broşürleri ve fındık numuneleri dağıtılmıştır.

06-09 Mart 2012 tarihleri arasında Chiba'da düzenlenen "FOODEX JAPAN 2012 - 37. Uluslararası Yiyecek İçecek Fuarı”na bir stant ile iştirak edilmiştir.

04-06 Nisan 2012 tarihleri arasında Tokyo'da düzenlenen ve "Dessert, Sweets & Drink Festival 2012” fuarına bir stant ile iştirak edilmiştir.

05-15 Nisan 2012 tarihleri arasında AEON firması tarafından düzenlenen Türk Fuarı için 15.000 adet fındık, 8.000 adet broşür ve 400 adet poster tedarik edilmiş ve toplam 30 AEON mağazasında promosyon faaliyeti gerçekleştirilmiştir.

Japonya'nın önde gelen gıda ithalatçılarından ve aynı zamanda fındık ithalatçılarından birisi olan Shoei Foods firmasının müşterilerine yönelik olarak 30 Mayıs 2012 tarihinde Osaka'da düzenlediği fuara iştirak edilmiştir.

21 Ağustos 2012 tarihinde Gifu'da FJCA işbirliği ile tatlı sektörüne yönelik bir seminer düzenlenmiştir. Seminer kapsamında 6 farklı fındıklı tatlı tarifi, "Pan Pacific Yokohama Hotel” ve "Park Hyatt Tokyo Hotel” gibi önemli otellerde çalıştıktan sonra Kagawa Şekerleme Meslek Okulunda öğretmen olarak çalışmakta olan şef Kawauchi tarafından katılımcılara sunulmuştur. Sözkonusu seminere öğrenciler, pastane sahipleri ve şeflerden oluşan yaklaşık 50 kişi iştirak etmiştir.