Türkiye

Genel Tanıtım Faaliyetleri

Fındık üretimi, işleme tesisleri ve sağlığa faydaları gibi bilgileri içeren bir video filmi 1997 yılında yapılmış olup, Türkçe'nin yanısıra hazırlatılan İngilizce, Almanca, Çince, Japonca ve İspanyolca versiyonları yurtdışı tanıtım faaliyetlerinde de kullanılmıştır.

FTG'nun ilk faaliyeti olarak hayata geçirilen söz konusu çalışmayı takiben Fındığın hasadından nihai tüketiciye ulaştığı döneme kadar bütün evreleri anlatan ve ülkemiz fındık işleme sanayiinin ulaştığı mevcut modern durumu gözler önüne seren bir tanıtım filmi, 2001 yılında Türkçe, İngilizce, Japonca ve Çince versiyonlarda video ve CD ortamında hazırlanmış olup, söz konusu tanıtım filminin tamamlayıcısı olarak fındık ile ilgili görüntü, fotoğraf, animasyon, ses ve yazılar ile istatistiki bilgiler ve mevcut fındık standartlarına yer verilen tanıtım CD'si 2002 yılında tamamlanmıştır. Anılan çalışmayı arzu eden fındık dostlarının ftg@kib.org.tr adresine e-mail göndermeleri bu çalışmamıza sahip olmaları için yeterlidir.

Fındığın yurtiçinde tüketiminin arttırılmasını teminen Şubat-Mayıs 1999, Kasım 1999-Şubat 2000 ve Aralık 2000-Mart 2001 dönemlerinde televizyon, sinema ve radyolarda reklam filmleri ve anonslarının yayınlanması, dergi, billboard, raket ve megaboard'larda ilanların verilmesi suretiyle fındığın sağlığa faydaları ön plana çıkarılarak reklam ve tanıtım kampanyaları gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmalar sonucunda yaptırılan araştırmalar, bilhassa Türk halkının hafızalarında yer edinen "Aganigi” reklamlarından sonra yurtiçinde %30 oranında bir tüketim artışı sağlandığını göstermektedir.

" Fındıklı Yemekler Yarışması" konulu proje 2001 yılında hayata geçirilmiş olup, bu proje kapsamındaki "Unutulmuş ve Bilinmeyen Fındıklı Tarifler" yarışması 01 Şubat 2002 tarihinde Giresun'da, "En Lezzetli Yemekleri Fındıkla Pişirelim" yarışması 02 Mart 2002 tarihinde İzmir'de ve 01 Nisan 2002 tarihinde İstanbul'da gerçekleştirilmiştir.

Proje kapsamındaki diğer yarışmalar olan, "Yeni Fındıklı Yemekler Yaratma" ile uluslararası nitelikteki "Dünya Fındık Lezzetleri" yarışmaları 2002 yılı içerisinde tamamlanmış ve yarışmalara iştirak eden tarifler kullanılarak "Dünya Fındık Lezzetleri” adında bir yemek kitabı hazırlanmıştır. İlk baskısı İngilizce ve Türkçe olarak "Prestij Kitabı” ve Türkçe olarak "Ev Tipi Kitabı” şeklinde 2003 Temmuz ayında basılan kitap yurtiçi ve yurtdışı tanıtım faaliyetlerinde kullanılmaktadır.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı çerçevesinde 2002 yılında düzenlenen etkinliklerde Türk ve Dünya çocuklarına kavrulmuş fındık içeren hediye paketleri armağan edilmiştir.

Columbia-Cornell University & New York Presbyterian Hospital'de Kalp, Damar ve Göğüs Cerrahisi Bölüm Başkanı olan ve sağlıklı yaşam için fındığın düzenli olarak tüketilmesini teşvik edici açıklamalarda bulunan Prof.Dr. Mehmet Öz'ün 26 Haziran 2003 tarihinde İstanbul Swiss Hotel'de gerçekleştirdiği konferansa sponsor olunmuş ve söz konusu konferansa bir info stand ile iştirak edilmiştir.

Türk Hava Yolları (THY) ile FTG'nin 2003 Kasım ayından bugüne kadar ortak olarak yürütmekte olduğu proje kapsamında, THY'nin tüm uçuşlarında FTG tarafından tedarik edilen kavrulmuş fındık ikram edilmekte olup, ayrıca THY uçuşlarında yolcuların istifadesine sunulan Skylife dergisi ile uçak içindeki ekranlarda airshow ve video filmi gösterimi ile fındık tanıtımına devam edilmektedir.

Fındığın yurtiçinde tüketiminin arttırılmasını teminen 2005-2006 döneminde TV, gazete, dergi, sinema, internet, raket/durak gibi iletişim araçları kullanılarak yurtiçi reklam ve tanıtım faaliyetlerine başlanmıştır.

22/12/2005 tarihi itibariyle çok sayıda ulusal kanalımızdaki reklam kuşaklarında "Aganigi 2 - Teaser” kısa film, 27/12/2005 itibariyle ise "Aganigi 2 - Fındığı Buldu” reklam filmi gösterime girmiştir. TV reklamlarına paralel olarak çok sayıda dergide tam sayfa FTG reklamları yayınlanmakta olup, İstanbul, Ankara ve İzmir'de raket/duraklara reklamlar verilmektedir.